26. 9. 2019
Náš věkově, genderově a sociálně ztepilý a vyrovnaný tým si ovšem mohl dovolit jakoukoliv variantu, a tak ne náhodou jsme si vybrali variantu nejnáročnější, a to zdolat cyklistických 102 km mezi Prahou, Mělníkem a opět Prahou v sedlech našich drátěných ořů.
Oficiální foto výpravy
Skvělý timing a sociální dovednosti jsme si mohli potvrdit již v den příjezdu. Olomoucká dopravní větev zastupovaná Markétkou Feixovou totiž vyřídila potřebné formality v místě ubytování, a tak v poslední večeřové minutě přijíždějící vozidlo A (řidič Ostřížek – vozidlo s max. povolenou rychlostí 80 km/h) mohlo včas vznést u pultu kolejní menzy požadavek na nasycení hladových krků pasažérů tohoto vozu. Úspěšně. Ubytování na koleji Jih ubytovacího vysokoškolského komplexu odpovídá době své výstavby, ale to pro nás nebylo vzhledem k mizivému počtu hodin strávených na lůžku nikterak zásadní.
Ranní vstávání a příprava na cyklistický závod nesly drobné šrámy úspěšně proběhlé noci, a tak náš tým mohl opět prokázat své nesporné timingové kvality. Start cyklistické varianty byl shora i zdola časově ohraničen. Horní limit pro nás od počátku nebyl zajímavý, zato ten dolní, pozdní, tak ten jsme využili maximálně. A to jsme zvládli i přesto, že náš cyklistický náčelník Honza Přikryl si na poslední chvíli ještě musel vyměnit vadnou gumu.
Start v areálu Výzkumného ústavu vodohospodářského TGM tedy proběhl načas a bez problému. Trasa se prvních pár kilometrů vlnila okolo Vltavy, načež se zvedla asi 300 výškových metrů okrajovou částí Prahy na pražskou periferii, odkud už vedla po částečně zpevněných, z části po nezpevněných, místy panelových, polních, šotolinových a místy i asfaltových cestách mírně zvlněnou krajinou, aby nás dovedla nazpět k Vltavě. Okolo Vltavy a přes různé vsi po cestě jsme dorazili až do místa násilného překonání vodního toku. Ano. Bez mostu. Součástí organizované trasy bylo i překonání Vltavy s převozníkem Cháronem, který nás i s bicykly bezpečně bez smočení končetiny převezl na druhou strany řeky. Odsud už jen pár kilometrů a jsme v polovině. Obídek, pivečko, ohledání míry poškození fyzického stavu našich končetin, jakož i celkových korpusů a jedeme dál.
À propos. Naše skupina se kromě jiného vyznačovala značnými rozdíly jak ve výkonnosti jednotlivých závodníků, tak v jejich vybavení. Účastníci zájezdu disponovali velocipédy stáří od několika měsíců po desítky let, koly určenými pro pohyb v drsnoterénu (jako třeba Evička Němcová), nebo naopak na hlaďoučkém asfaltečku (jako já). Naprosto rozdílná byla míra bolení hlavy jednotlivých účastníků, rozsah hladu a žízně a hlavně únavy. Jak tuto heterogenní směs dopravit do cíle bez větších ztrát, tak to by byla náročná otázka pro nejednoho zkušeného trenéra. Ne tak pro nás. Vlastní iniciativou sám zvolený a vybraný lodivod našeho týmu Honza Přikryl nás za pomoci dobře míněných rad, včasně mířených demagogických úskoků a s všeobjímající dobrotou naučil jezdit v pelotonu, vedl protahovací rozcvičky po cestě, naučil nás pít jen středně alkoholická piva a celkově svým působením na trati musel štvát ostatní, ne tak dobře organizované skupiny. Děkujeme.
Nácvik jízdy v peletonu
Naše úderná ekipa poté dorazila až do Mělníka, k soutoku Labe s Vltavou a poté jsme se mohli vydat na cestu zpáteční, tedy do stověžaté matičky. Cesta vedla mírně zvlněným terénem až do Odolené Vody, kde byl nejvyšší bod druhé části této trasy a pak už zase nazpět přes pražská předměstí, dále roklí až k řece Vltavě, a odtud už po cyklistických stezkách až do místa startu/cíle, tedy do areálu VÚV. Zvládli jsme to. Všichni. A spolu.
Soutok Vltavy a Labe u Mělníka na pozadí úspěšné skupinky
Následný večírek za pomoci rockové kapely v jednom sále a v jiném sále hrajícího dýdžeje byl už jen důstojným vyvrcholením celé akce. Doporučuji.
Ing. Antonín Vondruška
Na Ministerstvu zahraničních věcí se ve čtvrtek 3. října předávaly již po sedmé prestižní ocenění Asociace společenské odpovědnosti Ceny SDGs 2024.
Číst více
9. 10. 2024
Slovenská spoločnosť pre techniku prostredia, členská organizácia ZSVTS Stavebná fakulta STU Bratislava v spolupráci so Slovenskou komorou stavebných inžinierov – SKSI uspořádaly již po 28. tradiční mezinárodní seminář „Sanhyga“.
Číst více
1. 10. 2024