VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY (VOP) SPOLEČNOSTI ASIO NEW, spol. s r.o.
PRO SPOTŘEBITELE
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy uzavírané mezi prodávajícím a Kupujícím (dále jen „kupní smlouva“) nebo mezi zhotovitelem a objednatelem („smlouva o dílo“) prostřednictvím internetového obchodu (www.vodashop.cz) nebo prostřednictvím e-mailové komunikace. Smluvní strany dále jen, pro zjednodušení, jako „Kupující“ a „prodávající.“
2. VOP jsou nedílnou součástí kupní smlouvy nebo smlouvy o dílo. Pokud není v kupní smlouvě nebo ve smlouvě o dílo nebo v jejich přílohách výslovně uvedeno odchylné ujednání nebo platnost některých ustanovení těchto VOP, není kupní smlouvou ani smlouvou o dílo nebo jiným výslovným ujednáním mezi prodávajícím a Kupujícím VOP vyloučena nebo jinak modifikována, platí v ostatním pro vzájemné vztahy smluvních stran tyto VOP.
3. Tyto VOP jsou nedílnou součástí každé smlouvy, ke které jsou připojeny, nebo v případě, že je na tyto VOP ve smlouvě odkázáno. Za připojení ke smlouvě se považuje též jejich připojení jakožto přílohy emailu, aniž by byly tyto VOP obsaženy ve stejném dokumentu jako smlouva.
4. Právní vztahy prodávajícího s Kupujícím výslovně neupravené těmito VOP se řídí příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem. Právní vztahy prodávajícího se spotřebitelem se současně řídí zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
2. DEFINICE
Název e-shopu: www.vodashop.cz
Název webu: www.asio.cz
Provozovatel: ASIO NEW, spol. s r.o., se sídlem na adrese Kšírova 552/45, 619 00 Brno
IČO: 29303125
E-mail: asio@asio.cz
Kupující
Kupujícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí spotřebitel, jímž je fyzická osoba, která uzavírá smlouvu mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání s podnikatelem nebo s ním jinak jedná. Kupujícím může být i podnikatel (dále jen „Kupující“).
Prodávající
Prodávajícím se pro účely těchto obchodních podmínek rozumí podnikatel (ASIO NEW, spol. s r.o.), který na rozdíl od Kupujícího při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání (dále jen „prodávající“).
Smluvní strany dále jen jako „Kupující“ a „prodávající.“
Uživatelský účet – nákup přes e-shop
1. Na základě registrace Kupujícího provedené na webové stránce může Kupující přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může Kupující provádět objednávání zboží (dále jen „uživatelský účet“).
2. Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je Kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je Kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené Kupujícím v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
3. Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho uživatelského účtu.
4. Kupující není oprávněn umožnit využívání uživatelského účtu třetím osobám.
5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy Kupující svůj uživatelský účet déle než 2 roky nevyužívá, či v případě, kdy Kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).
6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
3A UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY NA WEBOVÉM ROZHRANÍ E-SHOPU
1. Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
2. E-shopové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
3. E-shopové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.
4. Pro objednání zboží vyplní Kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o:
a) objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ Kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
b) způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a
c) informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).
5. Před zasláním objednávky prodávajícímu je Kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil, a to i s ohledem na možnost Kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle Kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Odeslat objednávku“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení Kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty Kupujícího uvedenou v uživatelském rozhraní či v objednávce (dále jen „elektronická adresa Kupujícího“).
6. Prodávající odešle Kupujícímu kompletní zboží bez zbytečného odkladu, a to tak, aby zboží dodal Kupujícímu nejpozději do 30 dnů, pokud u jednotlivého zboží neuvádí jinou lhůtu k dodání nebo pokud se nedohodne na jiné lhůtě k dodání. Je-li u zboží uvedeno „skladem“, prodávající zboží odešle nejpozději do 10 pracovních dnů. V případě platby předem bude zboží odesláno až po připsání platby na účet prodávajícího.
7. Kupující je povinen zboží převzít a zaplatit. Doklady ke zboží, zejména daňový doklad, odešle prodávající Kupujícímu po převzetí zboží. V případě osobního převzetí v sídle prodávajícího, předá daňový doklad Kupujícímu při převzetí zboží. Dnem předání je den odeslání či předání k přepravě nebo převzetí zboží v provozovně prodávajícího, případně výrobně. Pokud Kupující nepřevezme zboží ve sjednaném termínu a na sjednaném místě, je prodávající oprávněn požadovat skladné ve výši až 200,- Kč za každý den prodlení s převzetím zboží od 10. (desátého) dne po sjednaném termínu převzetí zboží na základě výzvy prodávajícího e-mailovou formou.
8. Kupujícímu se doporučuje, aby si zboží při převzetí co nejdříve prohlédl a zkontroloval, zda odpovídá provedené objednávce (druh, množství, vlastnosti apod.) a zda nevykazuje známky poškození (např. způsobené přepravou).
9. Vlastnické právo ke zboží přechází na Kupujícího po převzetí a zaplacení celkové ceny zboží. V případě platby bankovním převodem je celková cena zaplacena připsáním na účet prodávajícího, v ostatních případech je zaplacena v okamžik provedení platby.
10. Nebezpečí škody na zboží přechází na Kupujícího v okamžiku převzetí zboží. V případě nepřevzetí zboží Kupujícím, s výjimkou odmítnutí při převzetí z důvodu zjevného poškození zboží, nebezpečí škody na zboží přechází na Kupujícího v okamžiku, kdy měl možnost ho převzít, ale z důvodů na straně Kupujícího k převzetí nedošlo.
11. V případě, kdy Kupující nepřevezme zboží, je prodávající oprávněn při opakovaném doručení zboží na žádost Kupujícího požadovat náhradu nákladů spojených s tímto opakovaným doručením. Zároveň pokud je zvolen způsob úhrady při převzetí, nebo při další objednávce učiněné Kupujícím na tomto e-shopu, požadovat po takovém Kupujícím platbu předem.
12. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé Kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí Kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
3B UZAVŘENÍ KUPNÍ SMLOUVY E-MAILEM
1. Kupující je oprávněn zaslat objednávku zboží prodávajícímu také prostřednictvím e-mailu na e-mailovou adresu asio@asio.cz nebo na jednotlivého obchodního zástupce produktu. Objednávku prodávající potvrdí Kupujícímu prostřednictvím e-mailu v co nejkratší době poté, kdy bude prodávajícímu doručena. Přílohou tohoto potvrzení objednávky bude shrnutí objednávky, návrh kupní smlouvy a tyto obchodní podmínky ve znění účinném ke dni objednávky, které tvoří nedílnou součást kupní smlouvy.
2. Kupující zašle prodávajícímu prostřednictvím e-mailu kupní smlouvu podepsanou zpět, v případě, že k ní bude mít připomínky, zašle ji prodávajícímu s připomínkami. Po vzájemné dohodě o obsahu kupní smlouvy vydá prodávající Kupujícímu potvrzení o uzavřené smlouvě v textové podobě v přiměřené době po jejím uzavření, nejpozději však v okamžiku dodání zboží. Prodávající zároveň Kupujícího upozorňuje, že smlouva není platně uzavřena v případě, pokud existují oprávněné pochybnosti prodávajícího o skutečné identitě Kupujícího nebo v případě zjevných chyb v uváděných informacích o zboží nebo ceně.
3. Je-li to potřebné s ohledem na povahu prodávaného zboží, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu a aby byly srozumitelné. V takovém případě prodávající poskytne Kupujícímu návod ke zboží elektronicky. Návod v listinné podobě poskytne prodávající Kupujícímu, pokud o to Kupující požádá a není-li to s ohledem na okolnosti nebo způsob uzavření smlouvy či vlastnosti dodávaného zboží nepřiměřené.
4. CENA ZBOŽÍ A PLATEBNÍ PODMÍNKY
1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může Kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:
a) v hotovosti (v případě možnosti osobního odběru),
b) v hotovosti na dobírku v místě určeném Kupujícím v objednávce (u menších zásilek),
c) bezhotovostně na základě zálohové faktury – převodem na účet prodávajícího č. 2108725467/2700, vedený u společnosti UniCredit Bank (dále jen „účet prodávajícího“).
2. Společně s kupní cenou je Kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši.
3. V případě platby v hotovosti či v případě platby na dobírku je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je vystavena zálohová faktura.
4. V případě bezhotovostní platby je Kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek Kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.
5. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím Kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
5. ZRUŠENÍ OBJEDNÁVKY A ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
1. Kupující může odstoupit od smlouvy a zrušit tak učiněnou objednávku jakýmkoli jednoznačným prohlášením učiněným vůči prodávajícímu do 14 dnů od převzetí zboží nebo posledního kusu zboží (je-li v rámci jedné objednávky dodáváno více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně), položky nebo části dodávky zboží (je-li zboží z několika položek nebo částí), nebo první dodávky pravidelně nebo opakovaně dodávaného zboží, a to bez ohledu na způsob převzetí zboží či provedení platby. Uvedená lhůta je určena k tomu, aby se Kupující v přiměřeném rozsahu seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Toto neplatí, pokud dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání Kupujícího nebo pro jeho osobu a od kupní smlouvy o dodávce zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím.
2. Kupující je oprávněn od smlouvy odstoupit i kdykoliv před dodáním zboží.
3. Odstoupení od smlouvy Kupující prodávajícímu zašle nebo předá ve 14denní lhůtě. Kupující nemusí uvádět důvod, pro který od smlouvy odstupuje. Pro usnadnění komunikace je povinen v odstoupení uvést datum nákupu či číslo smlouvy/prodejního dokladu, bankovní spojení a zvolený způsob vrácení zboží.
4. Prodávající je povinen Kupujícímu vrátit částku plně odpovídající ceně zboží a zaplaceným nákladům na jeho dodání bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, a to stejným způsobem, jakým platbu od Kupujícího přijal. I v případě přijetí platby v hotovosti vrátí prodávající Kupujícímu částku na bankovní účet, který Kupující sdělí, příp. poštovní poukázkou nebo dle dohody. Nejpozději ve stejné lhůtě je Kupující povinen prodávajícímu zaslat nebo předat zakoupené zboží, přičemž je povinen uhradit poštovné a náklady na vrácení zboží. Zboží musí být vráceno prodávajícímu kompletní, v původním obalu, pokud je to s ohledem na oprávnění Kupujícího se seznámit s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží možné. Prodávající je oprávněn vrátit částku plně odpovídající ceně zboží po převzetí vráceného zboží a po provedené kontrole odeslaného zboží.
5. V případě, že Kupující vrátí zboží poškozené, odpovídá prodávajícímu za snížení hodnoty zboží oproti zboží bezvadnému. Prodávající je oprávněn vůči Kupujícímu uplatnit nárok na náhradu snížení hodnoty zboží a započíst jej na vracenou částku.
6. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky dříve, než obdrží zboží, nebo než Kupující prodávajícímu prokáže, že zboží odeslal a je nepoškozené.
7. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy:
a)na dodávku zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej Kupující porušil,
b) o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
c) o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
d) o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu,
e) o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
f) o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost, to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání nebo jiných než vyžádaných náhradních dílů.
8. Prodávající je oprávněn od smlouvy odstoupit kdykoliv před dodáním zboží, pokud není objektivně schopen z důvodů na straně třetích osob dodat Kupujícímu zboží ve lhůtě přiměřené okolnostem a/nebo pokud vyjde najevo, že Kupující porušil již dříve uzavřenou smlouvu s prodávajícím.
6. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
1. Správcem osobních údajů poskytnutých za účelem plnění předmětu smlouvy je prodávající.
2. Kupující bere na vědomí, že pro účely uzavření kupní smlouvy, její následné plnění (zpracování objednávky, zajištění vyskladnění a doručení zboží) a případného řešení práv z vadného plnění (reklamací) správce zpracuje a uchová v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (dále jen GDPR), jeho osobní údaje v následujícím rozsahu: jméno, příjmení, adresa, e-mail a telefonní číslo.
3. Správce se zavazuje osobní údaje Kupujícího neposkytnout jiným subjektům než následujícím zpracovatelům/správcům:
a) smluvnímu dopravci, kterého si Kupující zvolí v objednávkovém formuláři, za účelem dodání zboží, přičemž údaje budou poskytnuty v následujícím rozsahu: jméno, příjmení, adresa, e-mailová adresa, telefonní číslo),
b) vydavateli platební karty v případě platby prostřednictvím platební karty, a to za účelem možné výjimky TRA (Transaction Risk Analysis), která umožňuje jednodušší nákupní proces, a z titulu oprávněného zájmu prodávajícího na zpracování transakce, přičemž údaje mohou být poskytnuty v následujícím rozsahu: jméno, příjmení, e-mail, telefonní číslo, fakturační adresa, dodací adresa.
4. Osobní údaje budou správcem uloženy po dobu nutnou ke splnění smlouvy (zpracování objednávky, vyskladnění a doručení zboží) a dále po dobu poskytnuté záruky.
5. Kupující bere na vědomí, že správce má dle § 31 zákona o účetnictví (č. 593/1991 Sb.), povinnost uschovat účetní doklady a účetní záznamy (faktury) po dobu 5 let počínajících koncem účetního období, kterého se týkají.
6. Správce má také povinnost vyplývající z § 47 zákona o správě daní a poplatků (č. 337/1992 Sb.) uchovat fakturu po dobu 3 let od konce zdaňovacího období, v němž vznikla daňová povinnost související s fakturou. Faktura obsahuje následující osobní údaje: jméno, příjmení, telefonní číslo, e-mailovou adresu a adresu Kupujícího.
7. V případě, že je prodávající plátce DPH, pak Kupující bere rovněž na vědomí, že správce má dle § 35 zákona o dani z přidané hodnoty (č. 235/2004 Sb.) povinnost uschovat daňové doklady po dobu 10 let od konce zdaňovacího období, ve kterém se plnění uskutečnilo. Daňový doklad obsahuje následující osobní údaje: jméno, příjmení, telefonní číslo, e-mailovou adresu a adresu Kupujícího.
8. Kupující dále bere na vědomí, že dle článků 15 až 21 GDPR (EU) Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob má právo:
a) na přístup k osobním údajům, které sestává z práva získat od správce potvrzení, zda osobní údaje, které se ho týkají, jsou či nejsou zpracovávány, a pokud je tomu tak, má právo získat přístup k těmto osobním údajům a k informacím vymezeným v článku 15 GDPR,
b) na opravu nepřesných osobních údajů, které se ho týkají, dále s přihlédnutím k účelům zpracování má Kupující právo na doplnění neúplných osobních údajů, a to i poskytnutím dodatečného prohlášení dle článku 16 GDPR,
c) na výmaz („právo být zapomenut“), které spočívá v tom, že správce bez zbytečného odkladu vymaže osobní údaje, které se Kupujícího týkají, jakmile již nebudou potřebné pro účely plnění smlouvy, pokud není dán jiný zákonný důvod pro jejich další zpracování,
d) na omezení zpracování osobních údajů v případech vymezených článkem 18 GDPR,
e) na přenositelnost údajů dle podmínek článku 20 GDPR,
f) vznést námitku proti zpracování osobních údajů dle článku 21 GDPR.
Správce poskytne Kupujícímu na žádost informace o přijatých opatřeních v každém případě nejpozději do jednoho měsíce od obdržení žádosti.
9. V případě pochybností o zpracovávání osobních údajů má Kupující právo se obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů, který je v této oblasti dozorovým orgánem, a podat k němu stížnost.
7. ŘEŠENÍ SPORŮ
1. Vzájemné spory mezi prodávajícím a Kupujícím řeší obecné soudy.
2. Kupující má podle zákona o ochraně spotřebitele č. 634/1992 Sb. právo na mimosoudní řešení sporu ze spotřebitelské smlouvy. Subjektem, který je oprávněn mimosoudní řešení sporu provádět, je Česká obchodní inspekce. Bližší informace jsou dostupné na webových stránkách www.coi.cz.
3. Mimosoudní řešení spotřebitelského sporu se zahajuje výlučně na návrh Kupujícího, a to pouze v případě, že se spor nepodařilo s prodávajícím vyřešit přímo. Návrh lze podat nejpozději do 1 roku ode dne, kdy Kupující uplatnil své právo, které je předmětem sporu, u prodávajícího poprvé.
4. Kupující má právo zahájit mimosoudní řešení sporu online prostřednictvím platformy ODR dostupné na webové stránce ec.europa.eu/consumers/odr/.
5. Dozor nad dodržováním povinností podle zákona o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.) vykonává Česká obchodní inspekce (www.coi.cz).
6. Vyřizování stížností Kupujících zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické adresy: asio@asio.cz. Informaci o vyřízení stížnosti zašleme na elektronickou adresu Kupujícího.
8. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
1. Smluvní vztah založený kupní smlouvou se řídí českým právem, přičemž v obchodním podmínkách neuvedené záležitosti se řídí zejména občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.), zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.) a dalšími právními předpisy.
2. Kupující souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem prodávajícího na elektronickou adresu Kupujícího a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu Kupujícího.
3. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
4. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.
5. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
6. Formulář pro odstoupení od kupní smlouvy do 14 dní od převzetí zboží ke stažení zde: https://www.asio.cz/cz/odstoupeni-od-smlouvy
7. Nedílnou součástí těchto Všeobecných obchodních podmínek je Reklamační řád. Plné znění reklamačního řádu je k dispozici na adrese: https://www.asio.cz/cz/reklamacni-rad
Kontaktní údaje prodávajícího: adresa pro doručování – ASIO NEW, spol. s r.o., Kšírova 552/45, 619 00 Brno, adresa elektronické pošty - asio@asio.cz, telefon - 548 428 111.
Tyto Všeobecné obchodní podmínky jsou účinné od 01.03.2025 a ruší platnost předchozích Všeobecných obchodních podmínek.
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY SPOLEČNOSTI ASIO NEW, spol. s r.o.
PRO PODNIKATELE
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
1. Účastníci smlouvy jsou povinni se sami přesvědčit o identitě druhé smluvní strany, že její označení uvedené v záhlaví smlouvy odpovídá aktuálnímu zápisu v obchodním či jiném rejstříku, přesvědčit se o totožnosti a řádném oprávnění osob jednajících za druhou smluvní stranu k tomuto jednání a zároveň se ubezpečit, že tyto údaje nejsou dotčeny změnami již uskutečněnými, avšak ještě nezapsanými v obchodním rejstříku. Zároveň jsou povinny se vzájemně ubezpečit, že uzavření této smlouvy je v souladu se zákonem předepsanými či interně stanovenými pravidly, jakož i v plném zájmu jimi zastupovaných smluvních stran.
2. Tyto Všeobecné obchodní podmínky („VOP“) upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran v souvislosti nebo na základě smluv o dílo, smluv kupních, smluv o poskytnutí služeb a jiných obdobných smluvních typů mezi společností ASIO NEW, spol. s r.o., která vystupuje jako prodávající nebo zhotovitel (dále jen „zhotovitel“) a na druhé straně vystupuje kupující nebo objednatel, který uzavírá smlouvu v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen „objednatel“). VOP vylučují aplikaci jakýchkoli obchodních podmínek objednatele, ledaže s aplikací obchodních podmínek druhé smluvní strany vyslovil zhotovitel předchozí písemný souhlas.
3. V souladu s ust. §1751 zák. č. 89/2012, občanský zákoník, jsou tyto VOP součástí smluv tehdy, jestliže byly připojeny ke smlouvě, nebo jako hypertextový odkaz připojeny ke smlouvě nebo pokud byly stranám známy.
4. Odchylná ujednání v jednotlivých smlouvách uzavřených mezi objednatelem a zhotovitelem mají přednost před zněním těchto VOP.
2. UZAVÍRÁNÍ SMLOUVY
1. Dodávka předmětu plnění se uskuteční pouze na základě písemné nabídky zhotovitele vyhotovené na základě poptávky objednatele. Nabídka je závazná, je – li doručena objednateli.
2. Po doručení nabídky zhotovitele objednatel zašle zhotoviteli objednávku akceptující nabídku. Potvrzení nabídky je nutno učinit vždy písemně, a to poštou nebo prostředky elektronické komunikace. Součástí nabídky je zejména specifikace předmětu plnění, jeho cena, místo, předpokládaný termín plnění, ostatní náležitosti budou upřesněny a specifikovány ve smlouvě mezi smluvními stranami. Po tomto potvrzení lze objednávku zrušit nebo změnit jen na základě vzájemné písemné dohody obou smluvních stran.
3. V případě smluvní ceny díla/předmětu koupě do 30.000,-Kč nebo v případě dodání jednoduchého technologického celku smlouva vzniká již po písemném potvrzení objednávky akceptující nabídku zhotovitele objednatelem. Zhotovitel se zavazuje objednávku potvrdit nejpozději do 3 pracovních dnů od jejího doručení, v opačném případě se považuje objednávka za potvrzenou. Smlouva písemná se mezi smluvními stranami v tomto případě neuzavírá.
4. V případě smluvní ceny díla/předmětu koupě nad 30.000,-Kč nebo v případě dodání složitějšího technologického celku je zhotovitel oprávněn zaslat objednateli návrh smlouvy, jehož součástí je cenová nabídka a znění VOP. Tento objednatel akceptuje nebo zašle protinávrh smlouvy („smlouva“).
3. PŘEDMĚT PLNĚNÍ
1. Předmětem plnění je dodání předmětu koupě nebo zhotovení díla, jak je sjednáno ve smlouvě.
2. Není – li výslovně sjednána kvalita předmětu koupě/díla, vlastnosti či jeho provedení, zhotovitel dodá předmět koupě/dílo vhodné pro účel uvedený ve smlouvě, jinak pro obvyklý účel podle vědomosti zhotovitele.
3. Vlastnické právo k předmětu plnění přechází ze zhotovitele na objednatele okamžikem uhrazení smluvní ceny v plné výši připsáním na účet zhotovitele. Nebezpečí škody na předmětu plnění přechází na objednatele okamžikem předání předmětu plnění prvnímu dopravci nebo objednateli. Dokladem je podepsaný dodací list nebo předávací protokol.
4. Nepřevezme-li objednatel na základě výzvy zhotovitele řádně a včas dodané dílo, přechází na objednatele nebezpečí škody na věci a zhotovitel je oprávněn dílo uskladnit na náklady objednatele. Zhotovitel je v tomto případě oprávněn objednateli účtovat skladné až do výši 200,-Kč za každý den prodlení, počínaje 10. (desátým) dnem ode dne, kdy zhotovitel písemně vyzval objednatele k převzetí díla. Za písemnou výzvu se považuje i výzva formou e-mailu.
5. Zhotovitel není vázán termínem a cenou předmětu koupě/díla v případě nevrácení objednatelem podepsané smlouvy do 3 pracovních dnů po doručení smlouvy k podpisu (možno nejprve e-mailem, případě originál poštou) nebo v případě neproplacení zálohové faktury či faktury za dílčí plnění v termínu splatnosti nebo v případě, pokud je objednatel v prodlení se stavební připraveností bez zavinění zhotovitele. Termín plnění se posouvá úměrně délce prodlení nebo neplnění požadavků ze strany objednatele. Dále zhotovitel není vázán termínem plnění, pokud nedostane včas informace potřebné pro plnění smlouvy nebo pokud si objednatel vyžádá dodatečné změny původní objednávky, a způsobí tím prodlení s dodáním předmětu koupě/díla.
4. CENA A PLATEBNÍ PODMÍNKY
1. Cena předmětu koupě/díla se stává závaznou písemnou akceptací nabídky objednatelem nebo uzavřením smlouvy. Je možné ji měnit pouze v případech dohodnutých ve smlouvě.
2. Zhotovitel si vyhrazuje právo každoročně zvyšovat cenu předmětu koupě/díla i v souladu s mírou inflace vyhlášené Českým statistickým úřadem.
3. Není – li písemně ujednáno jinak, cena zahrnuje náklady spojené s plněním, dokončením a splněním závazku. Cena nezahrnuje balení a pojištění předmětu koupě/částí tvořících dílo včetně nakládky, vykládky, montáže a zprovoznění a náklady spojené se zajištěním všech sjednaných zkoušek a dokladů, pokud se smluvní strany nedohodnou písemně jinak. Cena dále nezahrnuje přepravu, bourací a stavební práce, náklady na doklady přeložené do cizího jazyka, mechanizaci ke složení částí tvořících dílo v místě plnění, mechanizaci pro osazení předmětu koupě v místě plnění a dopravu. Tyto náklady nese objednatel, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak.
4. Objednatel se zavazuje uhradit sjednanou cenu předmětu koupě/díla na základě faktur – daňového dokladu, které budou splňovat náležitosti daňového dokladu podle zák. č. 235/2004 Sb., zákona o dani z přidané hodnoty.
5. Zhotovitel je oprávněn požadovat od objednatele zálohu na cenu předmětu koupě/díla před zahájením jeho výroby. Zhotovitel je oprávněn od smlouvy odstoupit v případě prodlení objednatele s úhradou zálohové faktury při současné úhradě odstupného ve výši 20 % z ceny předmětu koupě/díla bez DPH v případě, že odstoupení bylo doručeno před dnem zahájení dílenské výroby zařízení, a v případě doručení odstoupení od smlouvy po zahájení výroby a objednání dílčích zařízení při současné úhradě odstupného ve výši 80 % z ceny předmětu koupě/díla bez DPH.
6. Objednatel je oprávněn odstoupit od smlouvy se zákonem uvedených důvodů. Dále má objednatel právo od smlouvy odstoupit doručením písemného oznámení o odstoupení prodávajícímu při současné úhradě odstupného ve výši 20 % z celkové ceny bez DPH v případě, že odstoupení bylo doručeno před dnem zahájení výroby a uhrazením odstupného ve výši 70 % z celkové ceny bez DPH v případě doručení oznámení o odstoupení po datu zahájení výroby.
7. Platby jsou mezi zhotovitelem a objednatelem sjednány bezhotovostně a považují se za uhrazené objednatelem dnem připsání na účet zhotovitele.
8. V případě prodlení objednatele s úhradou jakékoli fakturované částky je zhotovitel oprávněn přerušit plnění až do zaplacení všech splatných závazků objednatele vůči zhotoviteli. Zhotovitel není v tomto případě v prodlení s plněním svých závazků vůči objednateli.
9. V případě opakovaného prodlení objednatele s úhradou splatných závazků nebo v případě zhoršení jeho majetkových poměrů je zhotovitel oprávněn zkrátit lhůtu splatnosti jednotlivých faktur.
10. V případě prodlení objednatele se zaplacením zálohové nebo dílčí či konečné faktury delším jak 7 dní je objednatel povinen zaplatit zhotoviteli úrok z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku. Úrok z prodlení nekryje náhradu škody, která zhotoviteli mohla vzniknout v důsledku řádného nesplnění peněžitého závazku objednatelem.
5. OCHRANA INFORMACÍ
1. Smluvní strany se dohodly, že veškeré informace, které si sdělily v rámci uzavírání a plnění smlouvy, dále informace, tvořící její obsah a informace, které si sdělí nebo jinak vyplynou i z jejího plnění, zůstanou dle jejich vůle utajeny.
2. Smluvní strany se dohodly, že tyto informace nikomu neprozradí a přijmou taková opatření, která znemožní jejich přístupnost třetím osobám. Ustanovení předchozí věty se nevztahuje na případy, kdy (a) mají smluvní strany této opačnou povinnost stanovenou zákonem; a/nebo (b) takové informace sdělí osobám, které mají ze zákona stanovenou povinnost mlčenlivosti; a/nebo (c) se takové informace stanou veřejně známými či dostupnými jinak než porušením povinností vyplývajících z tohoto článku VOP.
6. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
1. V případě pochybností se má za to, že veškeré písemnosti zaslané zhotovitelem objednateli byly doručeny třetí den ode dne jejich prokazatelného odeslání zhotovitelem.
2. Objednatel souhlasí se zasíláním informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem zhotovitele na elektronickou adresu objednatele a dále souhlasí se zasíláním obchodních sdělení zhotovitele na elektronickou adresu objednatele.
3. Rovněž podpisem smlouvy smluvní strany prohlašují, že jim nejsou známé žádné skutečnosti, které by mohly jimi uzavíranou smlouvu, jakkoliv zneplatnit, učinit neúčinnou vůči jakékoliv třetí osobě a zmařit její účel tak, jak jej na počátku této smlouvy vážně deklarovaly.
4. Objednatel se zavazuje zajistit, aby nedošlo k poškození práv zhotovitele, jakož i třetích osob, vztahujících se k předmětu smlouvy.
5. Termín dokončení díla nebo termín dodání věci může být prodloužen, došlo-li k nepředvídatelné a neodvratitelné překážce mající charakter vyšší moci, která znemožňuje provádění díla či jeho části nebo znemožňuje dodání věci v dohodnutém čase či kvalitě – překážka nezávislá na vůli obou smluvních stran, jako jsou např. záplavy, požár, vichřice, zásah státního orgánu, pandemie a jiné události podobného charakteru, a to po celou dobu jejího trvání a dopadu na smluvní vztah.
6. Reklamace jsou vyřizovány dle reklamačního řádu, který je nedílnou součástí těchto VOP. Plné znění reklamačního řádu je k dispozici na adrese: https://www.asio.cz/cz/reklamacni-rad
7. Všechny spory, které vzniknou z tohoto smluvního vztahu a v souvislosti s ním a které se nepodaří odstranit vzájemným jednáním stran, budou řešeny soudní cestou, přičemž v souladu s ust. § 89a Občanského soudního řádu místně příslušným soudem I. stupně bude Městský soud v Brně.
8. Tyto Všeobecné obchodní podmínky jsou účinné od 01.03.2025 a ruší platnost předchozích Všeobecných obchodních podmínek.