14. 11. 2013
V rámci hospodaření se srážkovými vodami ať už při jejich zasakování či dalšímu využívání je zásadní přístup k předčištění srážkových vod dle míry jejich znečištění. Jednou ze zajímavých akcí pořádaných na téma znečištění srážkových vod a návrh jejích předčištění byl seminář ve Vídni. Tento seminář potvrdil trend prosazovaný již několik roků především v Německu a Rakousku, a sice to, že je třeba se zaměřit především na zachycení nerozpuštěných látek z odtékajících vod. Což je logické, neboť většina škodlivin je navázána právě na ně. Níže uvádíme výtah z jednoho z příspěvků týkající se míry znečištění z komunikací.
Kvalita vod odtékajících z komunikací
Ve vodách odtékajících z komunikací je znečištění, které tam bylo vneseno z dešťů a dále vody obsahu znečištění způsobené bržděním vozidel (pneumatiky a brzdové kotouče), zbytky z procesu spalování v motorech, úkapy a látky pocházející z údržby cest (chloridy).
Samostatnou a přísně sledovanou skupinou jsou PAU - Polycyklické aromatické uhlovodíky
Závěr z uvedeného příspěvku
Hlavní problém při znečištění z komunikací jsou těžké kovy, PAU a pak chloridy!
Ing. Oldřich Pírek
Ing. Karel Plotěný
Tento článek byl již v plném znění publikován ve sborníku k seminářům ASIO, spol. s r.o. „Srážkové a šedé vody aneb „colors of water““ (leden, únor 2013).
Město Brno se snaží reagovat na změny klimatu různými cestami, a to i zapojením místních společností do ochrany životního prostředí.
Číst více
16. 3. 2023
Soutěž Chytrá města je každoročně pořádána nevládní neziskovou organizací Smart City Innovations Institut za významné podpory Ministerstva pro místní rozvoj ČR.
Číst více
14. 3. 2023