14. 11. 2013
V rámci hospodaření se srážkovými vodami ať už při jejich zasakování či dalšímu využívání je zásadní přístup k předčištění srážkových vod dle míry jejich znečištění. Jednou ze zajímavých akcí pořádaných na téma znečištění srážkových vod a návrh jejích předčištění byl seminář ve Vídni. Tento seminář potvrdil trend prosazovaný již několik roků především v Německu a Rakousku, a sice to, že je třeba se zaměřit především na zachycení nerozpuštěných látek z odtékajících vod. Což je logické, neboť většina škodlivin je navázána právě na ně. Níže uvádíme výtah z jednoho z příspěvků týkající se míry znečištění z komunikací.
Kvalita vod odtékajících z komunikací
Ve vodách odtékajících z komunikací je znečištění, které tam bylo vneseno z dešťů a dále vody obsahu znečištění způsobené bržděním vozidel (pneumatiky a brzdové kotouče), zbytky z procesu spalování v motorech, úkapy a látky pocházející z údržby cest (chloridy).
Samostatnou a přísně sledovanou skupinou jsou PAU - Polycyklické aromatické uhlovodíky
Závěr z uvedeného příspěvku
Hlavní problém při znečištění z komunikací jsou těžké kovy, PAU a pak chloridy!
Ing. Oldřich Pírek
Ing. Karel Plotěný
Tento článek byl již v plném znění publikován ve sborníku k seminářům ASIO, spol. s r.o. „Srážkové a šedé vody aneb „colors of water““ (leden, únor 2013).