REKLAMAČNÍ ŘÁD SPOLEČNOSTI ASIO NEW, spol. s r.o.
PRO SPOTŘEBITELE
1. VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ
1. Reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek prodávajícího ASIO NEW, spol. s r.o., IČO: 29303125, se sídlem Kšírova 552/45, Brno, 619 00, zapsaná v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Brně, sp. zn. C 72719 (dále jen „Prodávající“). Uzavřením smlouvy kupní vyjadřuje kupující souhlas se Všeobecnými obchodními podmínkami a s tímto Reklamačním řádem a potvrzuje, že je s nimi řádně seznámen.
2. Reklamační řád byl zpracován dle zák. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen „NOZ“) a vztahuje se na dodávky Zboží a výrobků, u něhož jsou uplatňována práva Kupujícího z odpovědnosti za vady (dále jen „Reklamace“). Dále byl zpracován podle zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele a vztahuje se na Zboží (dále jen „Zboží“), u něhož jsou v záruční době uplatňována práva Kupujícího z vadného plnění nebo práva ze záruky.
3. Kupující je povinen se seznámit s Reklamačním řádem a Všeobecnými obchodními podmínkami ještě před objednáním Zboží. Zároveň kupující bere na vědomí, že je povinen poskytnout prodávajícímu potřebnou součinnost nezbytnou pro vyřízení reklamace.
4. Prodávající při uzavírání a plnění smlouvy kupní jedná v rámci své podnikatelské činnosti. Kupujícím je spotřebitel ve smyslu § 2 odst. 1 písm. a) zák. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
5. Tento Reklamační řád má přednost před dispozitivními ustaveními zákonné úpravy. Ostatní otázky tímto reklamačním řádem výslovně neupravené se řídí zákonnou úpravou.
6. Tento Reklamační řád, který upravuje práva a povinnosti, se vztahuje na Zboží, na které prodávající poskytuje záruku podle podmínek oboustranně podepsané smlouvy/objednávky nebo v případě, že Zboží objednal prostřednictvím e-shopu prodávajícího (www.vodashop.cz).
2. PŘEVZETÍ ZBOŽÍ
1. Kupující při osobním převzetí od prodávajícího zkontroluje stav přebíraného Zboží, jeho úplnost a nepoškozenost. Okamžikem převzetí Zboží přechází nebezpečí škody na Zboží z prodávajícího na kupujícího.
2. Kupující při převzetí od přepravce řádně a pečlivě zkontroluje stav Zboží (zejména označení Zboží, jakost a množství) podle přepravního listu. Pokud je při převzetí zjištěno mechanické poškození obalu produktu či neúplnost zásilky, je kupující povinen za přítomnosti dopravce zapsat do přepravního listu (předávacího protokolu) záznam o poškození zásilky a nechat si tuto skutečnost dopravcem potvrdit, případně zásilku nepřevzít. Dále prodávající v případě převzetí od přepravce je povinen přiložit fotodokumentaci poškození nebo vad Zboží.
3. Kupující dále v okamžiku převzetí zkontroluje kompletnost Zboží, zejména že obsahuje vše, co obsahovat má, a zda je dodáno v souladu s Projekčně instalačními podklady, se kterými se kupující předem seznámil.
4. V případě, že Zboží má být instalováno v zahraničí, zavazuje se kupující prodávajícího o této skutečnosti informovat.
5. Veškeré nesrovnalosti je třeba prodávajícímu nahlásit při osobním převzetí na místě. Vždy je nutné nahlásit na e-mail reklamacenew@asio.cz.
3. PRÁVA A POVINNOSTI Z VADNÉHO PLNĚNÍ – JAKOST PŘI PŘEVZETÍ
1. Pokud má Zboží při převzetí nedostatky (např. neodpovídá ujednanému popisu, druhu, množství, jakosti, funkčnosti a jiným ujednaným vlastnostem, není vhodné k účelu, pro který jej kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil, není dodáno s ujednaným příslušenstvím, pokyny k použití; není vhodné k obvyklému nebo sjednanému účelu, neodpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu množstvím, jakostí, životností, funkčností a bezpečností, které může kupující rozumně očekávat a to i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením; není kompletní, tj. není dodáno včetně obalu, návodu k montáži či jiných pokynů, které mohl kupující rozumně očekávat nebo jiným zákonným, smluvním nebo i předsmluvním parametrům), jedná se o vady Zboží, za které prodávající odpovídá.
2. Odpovědnost za vady Zboží uvedené v § 2161 odst. 2 OZ se nepoužije, pokud prodávající kupujícího před uzavřením smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a kupující s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil.
3. Projeví – li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí. Práva z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud vadu sám způsobil. Vadou věci není opotřebení věci jejím obvyklým užíváním.
4. Projeví-li se vada opakovaně nebo je-li vada podstatná, může kupující uplatnit právo na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo odstoupit od smlouvy. Kupující však nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná.
4. VYŘÍZENÍ REKLAMACE
1. Kupující by měl uplatnit reklamaci u prodávajícího bez zbytečného odkladu po zjištění vady. Kupující uvede při uplatnění reklamace své kontaktní údaje a identifikaci Zboží (výrobní číslo), popis vady, příp. její fotodokumentaci a požadavek na způsob vyřízení reklamace.
2. Kupující je povinen prokázat nákup Zboží u prodávajícího (nejlépe dokladem o koupi). Lhůta pro vyřízení reklamace běží od okamžiku uplatnění (oznámení) reklamace. Kupující předá či doručí Zboží prodávajícímu současně nebo následně po uplatnění reklamace.
3. Prodávající zašle kupujícímu při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy kupující reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje a kontaktní údaje kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
4. Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který kupující věc koupil. Reklamaci, včetně odstranění vady, prodávající vyřídí a kupujícího informuje o vyřízení reklamace na uvedené kontaktní údaje nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se s kupujícím písemně nedohodnou na delší lhůtě. V případě, že prodávající reklamaci v uvedené lhůtě nevyřídí včetně vyrozumění kupujícího o vyřízení reklamace, má kupující po uplynutí této lhůty právo odstoupit od smlouvy nebo požadovat přiměřenou slevu.
5. Odmítne-li prodávající odstranit vadu věci, a/nebo ji neodstraní dle § 2170 odst. 1 a 2 Občanského zákoníku, a/nebo je z prohlášení prodávajícího či okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny nebo odstoupit od smlouvy. Kupující však nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná.
6. U oprávněné reklamace náleží kupujícímu náhrada účelně vynaložených nákladů.
7. Prodávající zašle kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
8. Uznané vady nebo vady, na které se vztahuje odpovědnost za vady, budou odstraněny podle požadavku na způsob vyřízení následovně:
a) výhradně bezplatným odstraněním reklamovaných vad opravou vadného Zboží, lze – li vadu odstranit bez zbytečného odkladu,
b) pokud se vada týká jen součásti Zboží, může kupující požadovat jen výměnu této součásti, není – li to možné, může odstoupit od smlouvy,
c) výměnu Zboží, pokud je dle § 2169 NOZ výměna přiměřená povaze vady. Prodávající upozorňuje kupujícího, že v souladu s § 2169 NOZ je výměna Zboží ve většině případů zcela neúměrná povaze vady,
d) dodáním nového Zboží nebo výměnou jeho součásti i v případě odstranitelné vady, pokud není možné pro opakovaný výskyt vad nebo pro větší počet vad Zboží užívat. V případě Zboží zhotoveného na míru je možná pouze oprava vadného Zboží,
e) odstoupením od smlouvy ve všech případech zákonem uvedených,
f) požadavkem přiměřené slevy z kupní ceny, pokud kupující neodstoupí ani neuplatní právo na dodání nového Zboží, na výměnu jeho součásti nebo na opravu.
9. V případě neoprávněné reklamace bude vada odstraněna na náklady kupujícího, případně si odstranění vady zajistí kupující sám. O neoprávněnou reklamaci se jedná, pokud reklamovaná vada není prodávajícím v rámci vyřizování reklamace zjištěna nebo jde o vadu, za kterou prodávající neodpovídá.
5. ZÁRUKA
1. Prodávající poskytuje záruku za jakost, tj. odpovídá za vady, které se vyskytnou na Zboží po převzetí v záruční době (dále jen "záruka").
2. Záruka za jakost začíná běžet dnem převzetí Zboží. Záruka se vztahuje na vady materiálu, funkční vady, nebo vady vzniklé při dopravě Zboží.
a) na prodej použitého nebo poškozeného Zboží (věci), není-li výslovně sjednána nebo výslovně jednostranně poskytnuta (například údajem na dodacím listu, daňovém dokladu apod.) záruka včetně uvedení konkrétní záruční doby i u tohoto Zboží,
b) na vady, způsobila-li je po přechodu práva nebezpečí škody na věci na kupujícího (tj. po převzetí Zboží) vnější událost,
c) na vady dodávky, které byly způsobeny: zaviněním kupujícího, používáním Zboží v rozporu s návodem, Projekčně instalačními podklady nebo pokyny prodávajícího, neprováděním pravidelné běžné údržby dle pokynů výrobce v návodu ke Zboží, chybnou instalací kupujícím, nevhodným skladováním, nesprávným používáním, použitím spotřebního materiálu neodpovídajícího originální specifikaci, zásahy do Zboží jinou osobou, než která je oprávněna provádět servis, ledaže kupující prokáže, že výše uvedená manipulace závadu nezpůsobila,
d) na škody vzniklé v důsledku živelné katastrofy, násilného poškození, povětrnostních vlivů nebo provozu za extrémně neobvyklých podmínek (nadměrná prašnost, vlhkost apod.) či v agresivním prostředí,
e) na jakékoli poškození zařízení nadměrným mechanickým opotřebením,
f) prodávající neodpovídá za poškození způsobené třetí osobou, elektrostatickým výbojem, zapojením do elektrické sítě neodpovídající příslušné ČSN normě a chemickými vlivy na jakékoli poškození zařízení nadměrným mechanickým opotřebením.
6. SPOTŘEBNÍ MATERIÁL
1. Je-li součástí Zboží nebo částí spotřební materiál (např. membránové a lamelové sady, ÚV lampy), je jeho životnost uvedena v návodu nebo v Projekčně instalačních podkladech apod.) a není-li takto doba životnosti uvedena, činí životnost 6 měsíců.
2. Odpovědnost z vadného plnění ani záruka za jakost se nevztahuje na opotřebení způsobené obvyklým užíváním Zboží (věci) a nelze ji zaměňovat se životností nebo trvanlivostí nebo dobou použitelnosti Zboží (věci). Právo uplatnit vady v zákonné či poskytnuté lhůtě tím není dotčeno, je však třeba přihlížet k výše uvedenému, že oprávnění z vadného plnění a/nebo záruky se nevztahuje na opotřebení způsobené obvyklým užíváním věci. Pokud je takové Zboží používáno, je pravděpodobné, že vzniknuvší vada je důsledkem běžného opotřebení, avšak není vyloučeno, že se skutečně jedná o vadu plnění nebo záruční vadu.
7. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
1. Práva kupujícího vyplývající ze zákona nejsou tímto reklamačním řádem dotčena.
2. Dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů má spotřebitel právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu. Věcně příslušným subjektem je v případě sporů mezi obchodní společností a spotřebitelem Česká obchodní inspekce (http://ww.coi.cz). Dále může být příslušným i jiný subjekt pověřený Ministerstvem průmyslu a obchodu (http://www.mpo.cz).
3. Tento reklamační řád je účinný od 01.03.2025 a ruší platnost předchozích reklamačních řádů.
REKLAMAČNÍ ŘÁD SPOLEČNOSTI ASIO NEW, spol. s r.o.
PRO PODNIKATELE
1. VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ
1. Reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek prodávajícího ASIO NEW, spol. s r.o., IČO: 29303125, se sídlem Kšírova 552/45, Brno, 619 00, zapsaná v obchodním rejstříku u Krajského soudu v Brně, sp. zn. C 72719 (dále jen „Prodávající“). Uzavřením smlouvy kupní vyjadřuje kupující souhlas se Všeobecnými obchodními podmínkami a s tímto Reklamačním řádem a potvrzuje, že je s nimi řádně seznámen.
2. Reklamační řád byl zpracován dle zák. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen „NOZ“) a vztahuje se na dodávky zařízení a výrobků, u něhož jsou uplatňována práva Kupujícího z odpovědnosti za vady (dále jen „Reklamace“).
3. Kupující je povinen se seznámit s Reklamačním řádem a Všeobecnými obchodními podmínkami ještě před objednáním zařízení. Zároveň kupující bere na vědomí, že je povinen poskytnout prodávajícímu potřebnou součinnost nezbytnou pro vyřízení reklamace.
4. Prodávající při uzavírání a plnění smlouvy kupní jedná v rámci své podnikatelské činnosti. Kupujícím je podnikatel, který při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo právnická osoba nezapsaná v obchodním rejstříku.
5. Tento Reklamační řád má přednost před dispozitivními ustaveními zákonné úpravy. Ostatní otázky tímto reklamačním řádem výslovně neupravené se řídí zákonnou úpravou.
6. Tento Reklamační řád, který upravuje práva a povinnosti, se vztahuje na zařízení, na které prodávající poskytuje záruku podle podmínek oboustranně podepsané smlouvy/objednávky nebo v případě, že zařízení objednal jako podnikatel prostřednictvím e-shopu (www.vodashop.cz) prodávajícího.
2. PŘEVZETÍ ZAŘÍZENÍ
1. Kupující při osobním převzetí od prodávajícího zkontroluje stav přebíraného zařízení, jeho úplnost a nepoškozenost. Okamžikem převzetí zařízení přechází nebezpečí škody na zařízení z prodávajícího na kupujícího.
2. Kupující při převzetí od přepravce řádně a pečlivě zkontroluje stav zařízení (zejména označení zařízení, jakost a množství) podle přepravního listu. Pokud je při převzetí zjištěno mechanické poškození obalu produktu či neúplnost zásilky, je kupující povinen za přítomnosti dopravce zapsat do přepravního listu (předávacího protokolu) záznam o poškození zásilky a nechat si tuto skutečnost dopravcem potvrdit, případně zásilku nepřevzít. Dále prodávající v případě převzetí od přepravce je povinen přiložit fotodokumentaci poškození nebo vad zařízení.
3. Kupující dále v okamžiku převzetí zkontroluje kompletnost zařízení, zejména že obsahuje vše, co obsahovat má, a zda je dodáno v souladu s Projekčně instalačními podklady.
4. V případě, že zařízení má být instalováno v zahraničí, zavazuje se kupující prodávajícího o této skutečnosti informovat.
5. Veškeré nesrovnalosti je třeba prodávajícímu nahlásit při osobním převzetí na místě. Vždy je nutné nahlásit i na e-mail: reklamacenew@asio.cz.
3. PRÁVA A POVINNOSTI Z VADNÉHO PLNĚNÍ – JAKOST PŘI PŘEVZETÍ
1. Pokud má zařízení při převzetí nedostatky (např. neodpovídá ujednanému popisu, druhu, množství, jakosti, funkčnosti a jiným ujednaným vlastnostem, není vhodné k účelu, pro který jej kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil, není dodáno s ujednaným příslušenstvím, pokyny k použití; není vhodné k obvyklému nebo sjednanému účelu, neodpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu množstvím, jakostí, životností, funkčností a bezpečností, které může kupující rozumně očekávat a to i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením; není kompletní, tj. není dodáno včetně obalu, návodu k montáži či jiných pokynů, které mohl kupující rozumně očekávat nebo jiným zákonným, smluvním nebo i předsmluvním parametrům), jedná se o vady zařízení, za které prodávající odpovídá.
2. Kupující je povinen uplatnit přímo při předání a převzetí zařízení vady zjevné, a to v předávacím protokolu nebo jiném dokladu o převzetí, zejména se zavazuje provést kontrolu označení zařízení, jeho jakosti a množství. Neoznámil – li kupující vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, soud mu právo z vadného plnění nepřizná. Pokud tuto kontrolu kupující neprovede ihned při převzetí zařízení nebo pokud k této kontrole nezajistí včas kompetentní osobu, která převzetí zařízení může provést, má se za to, že prodávající předal zařízení řádně a včas, bez jakýchkoli vad a nedodělků.
3. Nezbytnou podmínkou pro uplatnění reklamace vad skrytých a zahájení reklamačního řízení je úplné uhrazení ceny zařízení dle kupní smlouvy.
4. REKLAMAČNÍ POSTUP
1. Na uplatnění reklamace z titulu odpovědnosti za vady nebo záruky má nárok kupující poté, kdy došlo k převzetí zařízení na základě smlouvy kupní. Kupující uplatní reklamaci přímo v sídle prodávajícího nebo písemně e-mailem na elektronické adrese reklamacenew@asio.cz, a to neprodleně po zjištění vad. Reklamované zařízení je za účelem posouzení vady nutné doručit na adresu prodávajícího vždy spolu s kopií faktury a dopisem obsahujícím stručný popis vady, pokud není zařízení zabudováno do většího celku a jeho odmontováním by mohlo dojít k poškození dalších částí nebo se nachází na místě obtížně přístupném. Reklamace musí být uplatněna ve stanovené záruční době nebo době pro uplatnění práva z vadného plnění.
2. Kupující při uplatnění reklamace uvede:
a) podnikatel obchodní firmu a sídlo,
b) číslo smlouvy,
c) o jakou vadu se jedná, její popis, okolnosti jejího vzniku/zjištění a jak se vada projevuje, popis okolností majících vliv na vznik vady a popis možných následků souvisejících s reklamovanou vadou, fotodokumentaci, videonahrávku projevu vady,
d) datum vzniku/zjištění vady.
3. O přijetí reklamovaného zařízení bude kupující informován telefonicky nebo e-mailem. Kupující je povinen oznámit vadu neprodleně po tom, kdy ji zjistil. Prodávající neodpovídá za zhoršení vady nebo vznik škod způsobených neoznámením reklamace neprodleně po zjištění vad, ani za vznik škod způsobených používáním zařízení s vadami. Kupující je v případě zjištění vad také povinen provést nezbytná opatření vedoucí k zabránění vzniku dalších škod. Smluvní strany se dohodly, že prodávající neodpovídá v žádném rozsahu za škody způsobené provozem.
5. POSOUZENÍ A ZDOKUMENTOVÁNÍ REKLAMACE
1. O způsobu vyřízení reklamace rozhodne pověřený pracovník prodávajícího, jakož i o provedení případné opravy či výměny, a o termínu jejího vyřízení informuje následně kupujícího.
2. V případě, že při posouzení reklamace vyjde najevo, že kupující uvedl v reklamaci nepravdivé údaje, a tato je pak posouzena jako neoprávněná, zavazuje se kupující uhradit prodávajícímu náklady, které vznikly na základě výjezdu servisního technika prodávajícího.
3. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud prodávající kupujícího před převzetím zařízení upozornil, že zařízení má vadu, nebo pokud kupující vadu sám způsobil.
4. Práva z odpovědnosti za vady zařízení se nevztahují zejména na případy, kdy závada nebo poškození vznikla:
a) mechanickým poškozením zařízení,
b) prokazatelně nedovolenými zásahy do zařízení,
c) elektrickým přepětím s výjimkou běžných odchylek,
d) prokazatelně nesprávným užíváním nebo v rozporu s Projekčně instalačními podklady nebo návodem,
e) prokazatelně užíváním v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, vlhkostí, chemickými a mechanickými vlivy prostředí.
5. Je-li reklamace posouzena prodávajícím jako oprávněná, bude po dohodě kupujícího s prodávajícím stanoven způsob a datum odstranění uznaných vad. V případě, že instalaci prováděl kupující nebo třetí osoba, zavazuje se kupující zařízení odeslat k posouzení reklamace do sídla prodávajícího, příp. si kupující vyžádá, aby se na jeho náklady dostavil prodávající do místa instalace k posouzení reklamace a k odstranění vad.
6. Za účelem posouzení oprávněnosti reklamace a následnému řešení reklamace je kupující povinen umožnit prodávajícímu nebo jím pověřené osobě ve stanovený den přístup k místu, kde se předmět reklamace nachází, a vytvořit mu odpovídající podmínky. Nebude-li tato nezbytná prohlídka umožněna, nemůže být reklamace vyřízena ve sjednané době a kupující se zavazuje uhradit prodávajícímu náklady, které vznikly na základě výjezdu servisního technika prodávajícího. V tomto případě se doba pro vyřízení reklamace prodlužuje o dobu prodlení kupujícího s poskytnutím nezbytné součinnosti pro odstranění vad. Kupující se zároveň zavazuje poskytnout prodávajícímu veškerá dostupná provozní data a záznamy.
7. V případě zjištění, že za vadu odpovídá subdodavatel prodávajícího, upozorní na tuto skutečnost prodávající kupujícího, který se za účelem odstranění vady zavazuje umožnit přístup k místu, kde se předmět reklamace nachází, i tomuto subdodavateli.
6. VYŘÍZENÍ REKLAMACE
1. Reklamaci včetně odstranění vady prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Lhůtu 30 dnů je možné po uplatnění reklamace prodloužit po domluvě se spotřebitelem – takové prodloužení nesmí být na dobu neurčitou nebo nepřiměřeně dlouhou.
2. V případě oprávněné reklamace bude s kupujícím dohodnutý způsob odstranění vad a tyto vady budou odstraněny na náklady prodávajícího ve sjednané době.
3. Odstranění vad a nedodělků, které nebude možné provést z důvodů bránících jejich odstranění dodržením potřebného technologického postupu (špatné počasí, nízké nebo vysoké teploty, ...), bude provedeno v době pominutí těchto důvodů.
4. Uznané vady, na které se vztahuje odpovědnost za vady, budou odstraněny následujícími způsoby v následujícím pořadí:
a) odstraněním reklamovaných vad opravou vadného zařízení nebo v případě, že jde o zařízení zhotovené na míru, je možná pouze oprava vadného zboží,
b) pokud nebude odstranění vad opravou možné, pak výměnou vadného zařízení za zařízení bezvadné, a to v případě, že vady současně brání užívání zařízení a nejsou odstranitelné.
5. V případě neoprávněné reklamace bude vada odstraněna na náklady kupujícího, případně si odstranění vady zajistí kupující sám. O neoprávněnou reklamaci se jedná, pokud reklamovaná vada není prodávajícím v rámci vyřizování reklamace zjištěna nebo jde o vadu, na kterou se podle kupní smlouvy nebo tohoto Reklamačního řádu záruka nevztahuje, nebo jde o vadu, za kterou prodávající neodpovídá. Prodávající je v tomto případě oprávněn požadovat po kupujícím plnou úhradu nákladů vzniklých uplatněním neoprávněné reklamace.
6. V případě vyřízení reklamace formou výměny zařízení neběží nová lhůta, rozhodující je lhůta začínající běžet dnem převzetí zařízení kupujícím.
7. V případě, že zařízení má být instalováno v zahraničí, je prodávající oprávněn za účelem odstranění vad zaslat na místo instalace provozovateli náhradní díly.
8. Po vyřízení reklamace prodávajícího informuje kupující buď prostřednictvím e-mailu nebo telefonicky. Pokud bylo zařízení zasláno přepravní službou, bude po vyřízení zasláno na adresu nebo sídlo kupujícího.
9. Prodávající vydá, případně zašle kupujícímu písemné potvrzení, ve kterém je uvedeno datum a způsob vyřízení reklamace, popřípadě zdůvodnění zamítnutí reklamace.
7. ZÁRUKA
1. Prodávající poskytuje záruku za jakost, tj. odpovídá za vady, které se vyskytnou na zařízení po převzetí v záruční době (dále jen "záruka"). Pokud není smlouvou sjednána jiná záruční doba, platí že prodávající poskytuje záruku 24 měsíců od převzetí zboží, s výjimkou opotřebitelných dílů.
2. Záruka za jakost začíná běžet dnem převzetí zařízení a její délka je sjednána v kupní smlouvě. Záruka se vztahuje na vady materiálu, funkční vady, nebo vady vzniklé při dopravě zařízení.
3. Záruka se vztahuje na vady, nevztahuje se na životnost či opotřebení v důsledku používání.
4. Záruka se nevztahuje:
a) na prodej použitého nebo poškozeného zboží (věci), není-li výslovně sjednána nebo výslovně jednostranně poskytnuta (například údajem na dodacím listu, daňovém dokladu apod.) záruka včetně uvedení konkrétní záruční doby i u tohoto zboží,
b) na vady, způsobila-li je po přechodu práva nebezpečí škody na věci na kupujícího (tj. po převzetí zboží) vnější událost,
c) na vady dodávky, které byly způsobeny: zaviněním kupujícího, používáním zboží v rozporu s návodem, Projekčně instalačními podklady nebo pokyny prodávajícího, neprováděním pravidelné běžné údržby dle pokynů výrobce v návodu ke zboží, chybnou instalací kupujícím, nevhodným skladováním, nesprávným používáním, použitím spotřebního materiálu neodpovídajícího originální specifikaci, zásahy do zboží jinou osobou, než která je oprávněna provádět servis, ledaže kupující prokáže, že výše uvedená manipulace závadu nezpůsobila,
d) na škody vzniklé v důsledku živelné katastrofy, násilného poškození, povětrnostních vlivů nebo provozu za extrémně neobvyklých podmínek (nadměrná prašnost, vlhkost apod.) či v agresivním prostředí,
e) na jakékoli poškození zařízení nadměrným mechanickým opotřebením,
f) prodávající neodpovídá za poškození způsobené třetí osobou, elektrostatickým výbojem, zapojením do elektrické sítě neodpovídající příslušné ČSN normě a chemickými vlivy na jakékoli poškození zařízení nadměrným mechanickým opotřebením.
8. SPOTŘEBNÍ MATERIÁL
1. Je-li součástí zařízení nebo částí spotřební materiál (např. membránové a lamelové sady, ÚV lampy), je jeho životnost uvedena na výrobku, jeho obalu, návodu, nebo v záručním listě apod.) a není-li takto doba životnosti uvedena, činí životnost 6 měsíců.
2. Odpovědnost z vadného plnění ani záruka za jakost se nevztahuje na opotřebení způsobené obvyklým užíváním zařízení (věci) a nelze ji zaměňovat se životností nebo trvanlivostí nebo dobou použitelnosti zařízení (věci). Právo uplatnit vady v zákonné či poskytnuté lhůtě tím není dotčeno, je však třeba přihlížet k výše uvedenému, že oprávnění z vadného plnění a/nebo záruky se nevztahuje na opotřebení způsobené obvyklým užíváním věci. Pokud je takové zařízení používáno, je pravděpodobné, že vzniknuvší vada je důsledkem běžného opotřebení, avšak není vyloučeno, že se skutečně jedná o vadu plnění nebo záruční vadu.
9. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
1. Práva kupujícího vyplývající ze zákona nejsou tímto reklamačním řádem dotčena.
2. Tento reklamační řád je účinný od 01.03.2025 a ruší platnost předchozích reklamačních řádů.